Na czym polega kredyt konsolidacyjny dla firm?
Czasami zdarza się tak, że połączenie kilku pożyczek w jedno zobowiązanie okazuje się najlepszym rozwiązaniem. W takich przypadkach mówimy o tak zwanym kredycie konsolidacyjnym. Co ważne, mogą z niego skorzystać nie tylko osoby prywatne, ale również przedsiębiorstwa. Na czym polega kredyt konsolidacyjny dla firm i kiedy warto się na niego zdecydować?
Czym jest kredyt konsolidacyjny dla firm?
Przedsiębiorstwom nierzadko zdarza się podejmować trudne decyzje w kwestiach finansowych. Niekiedy wzięcie pożyczki pozabankowej czy zaciągnięcie kredytu gotówkowego okazują się jedynym rozwiązaniem. W przypadku posiadania wielu zobowiązań z pomocą przychodzi kredyt konsolidacyjny.
Jest to kredyt celowy, a skorzystanie z niego ma skutkować spłatą dotychczasowych zobowiązań. Najlepiej wówczas skorzystać ze wsparcia doradcy, który podpowie, które zobowiązania warto połączyć, a które lepiej spłacać na dotychczasowych warunkach. Przedsiębiorcy powinni też wiedzieć, że mogą połączyć między innymi kredyty gotówkowe, samochodowe, hipoteczne oraz ratalne. Dostępna liczba zobowiązań do skonsolidowania jest zależna od polityki banku.
Kiedy warto zdecydować się na kredyt konsolidacyjny w firmie?
Przedsiębiorstwa, które zastanawiają się nad zaciągnięciem kredytu konsolidacyjnego, powinny wziąć pod uwagę korzyści, które płyną z takiego rozwiązania. Nierzadko zdarza się tak, że usługa jest polecana przez biura kredytowe.
Najważniejszą zaletą, którą z pewnością docenią właściciele firm, jest pomoc w odzyskaniu płynności finansowej. Konsolidacja to również jedna niższa rata, co będzie można odczuć po upływie kilku miesięcy. Poza tym to jeden wierzyciel zamiast kilku. Dodatkowo rozwiązanie jest wygodne – obowiązuje jeden termin płatności wszystkich zobowiązań.